Update - Reisverslag uit Helensville, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Helensville, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu

Update

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob

24 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Helensville

Ik heb weer een ongelofelijk hard weekend achter de rug.

Laat ik bij het begin beginnen.

Vrijdag na het werk had ik mijn eerste rugbywedstrijd. Stiekem was ik best een beetje zenuwachtig, want rugby gaat er toch wel ietwat harder aan toe dan voetbal. Na de warming up begon dan de wedstrijd. Een normale wedstrijd bestaat uit twee helften van 40 minuten, maar omdat dit een oefenwedstrijd was, speelden we vier keer twintig minuten. Ik zou de laatste 20 minuten spelen, maar die zijn helaas niet gehaald.

Netzoals met voetbal werd onze eerste wedstrijd netjes gestaakt, omdat er weer is gevochten werd. Nu was het niet zoals bij voetbal een beetje trekken en duwen, maar echt rake stoten. Die had ik eigenlijk niet verwacht! Ik moest dus als reserve toch even het veld op en dan niet voor m'n rugbytechnieken, maar voor m'n kickbokstechnieken. Na de wedstrijd ben ik alleen naar huis gereden, want Lee (die ook in mijn team zit) bleef bij z'n vriendin slapen.

Op de weg naar huis kwam ik langs het huis van Dylan, Tony en James. Dat is hetzelfde huis waar ik m'n eerste feestje had. Ik dacht: Laat ik is kijken of daar nog wat te beleven valt. En of, daar werd stevig gedronken! Ik was dus snel langs de liquor store gereden om de nodige biertjes te halen. Nadat we allemaal best goed zat waren, zijn we naar een feestje geweest. Niemand kende eigenlijk iemand op het feestje. Het feestje was namelijk van een vriendin van een collega van een van die gasten, lekker ingewikkeld.

Eenmaal aangekomen bleken er niet zo schrikbarend veel mensen te zijn, maar er was wel een pooltafel. Poolen was heel leuk, het ging alleen voor geen meter meer. Naderhand zagen we ook nog een jacuzzi staan, daar waren we toen met z'n allen ingesprongen. De jacuzzi bleek alleen uit te staan hehe. Na nog wat drankjes verder zijn we weer naar het huis van de jongens gegaan en daar ben ik op de bank in slaap gevallen.

De volgende dag (zaterdag) werd ik niet geheel nuchter wakker. Eigenlijk wilde ik naar huis gaan, maar de jongens gingen naar een open dag van de luchtmacht, nou waarom ook niet. Na eerst een ontbijtje bij de Mc Donalds gescoord te hebben door naar de luchtbasis. Aldaar was het heerlijk weer, waardoor de nadorst nog even wat versterkt werd. Ik heb dus aardig wat sinas daar weggewerkt.

Heel veel gave vliegtuigen gezien. Van binnen en ook gaven sommige wat gave shows weg in de lucht.

Later op de dag stuurde Evert van IKEA me een smsje, hij was weer in Auckland. Ik vertelde hem om naar het huis van de jongens te komen om daar (wat) te drinken. Uiteindelijk gingen we '100 shots' spelen. Er wordt dan een cd opgezet, waarvan elke minuut het nummer veranderd. En dat dan 100 keer. Ik kan je vertellen, na 57 kon ik al niet meer. Dus jongens thuis, het uitproberen waard! Evert was nuchter en vond het wel een tof idee om naar de stad te gaan om te gaan stappen.

Zo gezegd, zo gedaan. Met de gasten van de flat en Evert zijn we nog Auckland ingedoken. Heel gezellig gehad. Aan het einde van de avond was het behoorlijk rustig geworden in de disco. Maar tot mijn grote verbazing werd er door zo ongeveer iedereen geshuffelt!! Mijn avond kon uiteraard niet meer stuk.

Weer op de bank in slaap gevallen.

Zondag hebben we het rustig aan gedaan. Strandje gepakt en naar huis gegaan. Ik kan jullie vertellen, ik was goed verrot!

Nu nog anderhalve week werken en dan ga ik 2 april met 2 duitse meiden een weekje het 'Northland' verkennen. Dat is het gebied boven Auckland. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Tristan heeft wat foto's geschoten van onze wedstrijd, maar van mij dus alleen maar foto's tijdens de warming up, omdat ik niet gespeeld heb.

  • 24 Maart 2009 - 14:23

    Bartez:

    ik weet niet hoor bob,maar 1 ding klopt er op geen van de foto's....
    jij hebt de kleinste buik van allemaal!!

  • 24 Maart 2009 - 17:54

    Robin:

    hehe eindelijk bob ga je het wagen om te rugby'en
    wat is je positie?

    prop,2e rij? of mischien zelfs hooker heheh

    het is goed om te lezen dat je het naar je zin heb peace out

  • 24 Maart 2009 - 20:00

    Sjak & Loes:

    Wow, staat je goed zo'n sportief en slanker lijf! We zijn trots op je en spreken mekandert
    x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x

  • 25 Maart 2009 - 14:49

    Co:

    Hoi bob niet te ruw in het spel! Zit nu in Van Horn Texas en ga straks naar Las Crucas in New Mexico. Post vanuit de US gaat dus veel sneller. Geniet in het noorden. Xxx Co&Nora.

  • 25 Maart 2009 - 22:17

    Rickos_espana:

    Kijk eens ff naar dit soort verhalen verlang ik. De Bob die ik ken heerlijk, das leuk om te lezen en dat zegt wat aangezien ik lezen haat.

    Ik schrok er net als mijn BROTHER van dat jij de kleinste buik hebt.

    maar ja prima dat je een beetje in je ritme blijft.

    Tijd voor Hj tjes of Jupilertjes.

    Rickos ook gek hoor

    maandag :fitness
    dinsdag :hardlopen
    woensdag :fitness
    donderdag:voetbaltraining

    gewoon vanaf vorug jaar januari 16.7 kilotjes weg nou nou. stouterick!



  • 26 Maart 2009 - 22:43

    Gleinos:

    Ziet er goed uit Bob, lekker beuken die gasten.
    Ik zie al verschil in je bouw na die trainingen, of het moet idd zijn dat die gasten gewoon echt groot zijn.

    Dinsdag privé training van Redouan gehad, super flex. Weet nu echt goed hoe ik al die stoten moet plaatsen. Gaat stuk harder en sneller nu.
    Ook stabiliteit even goed rechtgezet:P.

    Kickboksen gaat hier dus goede kant op.

    Voetbal ook, weer lekker gewonnen vant weekend maar heb je vast al gehoord. Latz

  • 27 Maart 2009 - 09:00

    Opa En Oma:

    ha die bob zo te zien heb je,m goed geraakt maar nu sta je weer rechtop nou bob als ik dat leest over dat rugbyspel mag je blij zijn dat je nog leeft bob nog veel lol maar pas goed op jezelf

  • 27 Maart 2009 - 21:45

    Tero:

    maandag :chillen
    dinsdag :chillen
    woensdag :chillen
    donderdag:een soort van voetbaltraining
    vrijdag: bier
    zaterdag: bier
    zondag: 0,0 presteren.
    = bierbuik

  • 29 Maart 2009 - 18:16

    Fjodor:

    Zo, die Musa is wel een eckte Maori-baas zeg.
    Degelijk verhaaltje weer, maarrrrr, de hamvraag... ben je ook op een boot geweest?;-)

  • 31 Maart 2009 - 09:13

    Bob:

    Musa is geen Maori, maar een jongeman van het eiland Tonga. Recentelijk ben ik niet op een boot geweest, wel een boei beklommen en op dolfijnen gezwommen!

  • 01 April 2009 - 08:07

    Loes:

    Zo Bob, dus jij hebt op dolfijnen gezwommen. Lijkt mij heel spannend!

  • 01 April 2009 - 14:28

    Babs:

    Aparte dolfijntjes zekers

  • 02 April 2009 - 07:05

    Hans&Stina:

    Hej Bob!!
    You look great as a rugby player. Sounds you really have a splendid time downthere. It´s nice to follow, even though we don´t understand all of it.

    We,(all 10) are back from skiing up in Branäs in Värmland. There was almost 1 meter snow and lovely skiing. It was nice also for Alva & Tuva on the sleigh.

    On saturday we go to NL with two friends and in Easter we visit most of the Van Es families.

    "Ha det fortsatt jättekul och hälsa släkten" :-)
    XXX Hans & Stina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Helensville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2009

Fiji!

04 Augustus 2009

Laatste dag in Nieuw Zeeland

16 Juli 2009

Maleisie

02 Juli 2009

Op naar Maleisie

09 Mei 2009

Update
Bob

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 22502

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 22 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: