Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob Dongen - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bob Dongen - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob

16 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo,

Ik ben eigenlijk al terug, omdat ik geen zin had om een heel verhaal te typen op m'n ipod, dan is een toetsenbord toch makkelijker hehe.


Vrijdagochtend heeft Lee me naar het vliegveld gebracht, waar we nog even wat gegeten hebben en toen ben ik naar de gate gelopen. In het vliegtuig aangekomen bleek ik naast een oude Nederlandse man te zitten, die toevallig via Kuala Lumpur (Maleisie) naar Amsterdam vloog. Hij woont al 27 jaar in Nieuw Zeeland en ging nu voor 2 maanden op familiebezoek in Eindhoven. Het was ongeveer 11 uur vliegen, maar met wat films, the office series en tetris ging de tijd toch wel behoorlijk rap.

Aangekomen in Kuala Lumpur moest ik nog wat Mexicaanse griepforulieren invullen en toen kon ik doorlopen naar m'n bagage. In de welkomsthal zag ik al gelijk m'n vader en Nora staan dus dat kwam goed uit. Het voelde niet echt aan dat ik ze al 8 maanden niet gezien had, het leek meer op 3 weken haha! Maarja. Toen ik buiten kwam, voelde ik de hitte al gauw. Net als in Hong Kong heel luchtvochtig, dus lekker zweten. Elke dag was het zo'n 30 graden, dus we hadden niks te klagen. Diezelfde avond zijn we nog wat gaan eten op de Chinese avondmarkt waar ze vanalles en nogwat verkopen (allemaal nep uiteraard).

De volgende dag zijn we naar een birdlife park geweest, waar 80% van alle vogels gewoon los rondvliegt. Dat is toch wel apart, maar wel leuk. Daar nog wat rondgelopen en nog wat tuinen gezien. Heel mooi.

Voor de rest hebben we veel door de stad gelopen en veel winkeltjes bekeken. Uiteraard heb ik ook het nodige gekocht.

We zijn ook nog naar Malakka geweest. Dat was een paar honderd jaar geleden een nederzetting van de VOC (Verenigd Oost-Indische Compagnie). Met een heus stadhuis en een Nederlands kerkje. In het oude stadhuis zit nu dus een museum over die tijd en daar heb ik toch wel m'n ogen uitgekeken. Allerlei oude munten en wapens en nog veel meer van Nederlanders! Raar om te geloven dat er in die stad alleen maar Nederlands werd gesproken zo'n 300/400 jaar geleden.

Aangezien 80% van Maleisie moslim is, hebben we ook de nodige moskeeen gezien. Ookal zijn er ook heel veel tempels van Bhoedisten en Hindi. Van groot tot klein en op de raarste plekken. Vaak zit er een klein tempeltje gewoon in een winkelstraat.

De laatste 3 dagen zijn we naar een resort geweest in Port Dickson. We konden niet bijboeken bij ons hotel en eigenlijk hadden we alles wat we wilde zien wel gezien. Dus we hebben nog 3 dagen aan het strand en zwembad kunnen liggen. In het strand was ik wel netjes gebeten door een kwal. Ik voelde er niks van, maar het zag er wel raar uit. Een soort van muggenbult, maar dan 10x zo groot!

Op vrijdagavond ben ik weer teruggevlogen, waar ik zaterdag ochtend in Nieuw Zeeland weer verwelkomt werd met regen.

Ik kan Maleisie echt aanraden voor mensen. Iedereen is er heel vriendelijk en het eten is heerlijk. De natuur is ook schitterend, al zodra je de stad verlaat eigenlijk. Wilde apen langs de weg en al dat soort ongein. Heel mooi om te zien allemaal.

Ik heb praktisch geen foto's gemaakt, omdat m'n vader er ongelofelijk veel heeft gemaakt. Dus ik had geen zin om ook nog foto's te gaan schieten.

Over een week of 3 naar Fiji, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden!

  • 15 Juli 2009 - 21:20

    Tero:

    hey bob

    zo dat klinkt goed, zat het ook nog goed met de maleisische beachbabes? nog wat stringetjes gezien? nog veel plezier man de laatste maand. heb weer zin je om dan te zien en een harde bbq te bouwen!

    xx hvj wjnm nwly knzj jbma

  • 16 Juli 2009 - 19:07

    Co:

    Hoi Bob,

    Een foto van die suite had ik dus niet. Ben het helemaal met je eens over Malaysia; happy Moslims. Ik zal nog wat foto's mailen. Ga je nog naar het Zuider-eiland? Groet, xx Daddy.

  • 22 Juli 2009 - 11:06

    Opa En Oma:

    hoi bob gaat het goed met je het zit er bijna op voor jou als je terug bent gaan we een avondje stappen met al je neven en je oma eerst wat eten en dan n lekker biertje nou bob tot gauw oma doei

  • 29 Juli 2009 - 16:04

    Bartez:

    ik snap dat de tijd rap ging,
    weet je niet hoe hard tetris is?!
    daar kan ik ook menig uur aan spenderen!
    laters

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2009

Fiji!

04 Augustus 2009

Laatste dag in Nieuw Zeeland

16 Juli 2009

Maleisie

02 Juli 2009

Op naar Maleisie

09 Mei 2009

Update
Bob

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 22493

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 22 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: