Rondje Northland - Reisverslag uit Helensville, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu Rondje Northland - Reisverslag uit Helensville, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu

Rondje Northland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob

11 April 2009 | Nieuw Zeeland, Helensville

Beste mensen,

Afgelopen week heb ik weer is gereisd. Deze keer heb ik een week met 2 Duitse meiden het 'Northland' verkent. Dat is eigenlijk alles boven Auckland. Vooral veel bossen daar. En het staat erom bekend dat er heel veel Maori's leven. En dat heb ik gezien haha!

Op de eerste dag zijn we naar Russel gereden. Dat was een van de eerste plaatsen waar Europeanen aankwamen in Nieuw Zeeland. In die tijd waren dat meestal piraten en dronken schippers. Hier waren dus nog wat oude dingen te zien. Erg leuk, want een kerk van 100 jaar oud is al een historisch gebouw hier haha. Deze waren dus nog even wat ouder.

De volgende dag zijn we naar Paihia geweest. Een stadje niet ver van Russel aan de zee. Hier hadden we geluncht en wat rondgewandeld.

Voor de rest hebben we best veel gereden en dus ook veel gezien. Cape Reinga was heel leuk. Dat is zo'n beetje het noordelijkste punt van Nieuw Zeeland en daar hebben ze een vuurtorentje gebouwd. Heel mooi gebied.

Op de weg terug hebben we heel veel bossen gezien en kleine dorpjes met alleen maar Maori's. Dat werd een beetje saai.

De ouders van een van die Duitse meiden is vrienden met mensen hier. En behoorlijk rijke mensen heb ik gemerkt. Ze hebben een strandhuis en ze hadden ons daar uitgenodigd, omdat we toch in de buurt waren. Het is dus een strandhuisje in de middle of nowhere met een supermooi zicht op het strand. Het enige wat je er hoort is de zee en wat vogels. Die mensen gingen de volgende dag al weg, maar vertelden ons dat wij hier tot donderdag gerust konden blijven! Nou helemaal super dus. Uiteindelijk ben ik tot dinsdag gebleven en toen teruggereden, zodat ik woensdag nog even wat tijd had om wat dingen te regelen en toen moest ik helaas donderdag al weer werken.

Ik heb hier wel wat foto's, maar die meiden hebben wel 100 foto's gemaakt, dus daar moet ik nog even achteraan!

  • 11 April 2009 - 10:11

    Osso:

    He lau dat je ook nog wat rondreist, kdacht dat je veel aan het werk was en aan de rugby.

    Flex dat je lekker aan t strand heb gechilled. Ik kijk al zo fakkin erg uit naar de zomer.

    Gelukkig was t gister mooi weer en hebben we gebbqed. Bij tero in de tuin op het webertje van gleinos en osje nog even achter het roer. Kmoet wel zeggen dat dronken bob wel afwezig was en toch wel een beetje wordt gemist.

    no homo


  • 11 April 2009 - 14:02

    Rickosje:

    Zozo bob prima kleurtje
    Brilletje ook hoor potverdikkie wat een mooie jongen die bob.

    BBQ hier was goed maar gebeurt eht daar nog met regelmaat?

    Ik ben klaar met de schoonmaak en voel me lekker brak zoals het hoort.

    Maar wanneer komen die zondagen nou weer eens teryg ik verveel me zo

  • 16 April 2009 - 11:03

    Fjodor:

    Met die zonnebril kun je zo een 'boat' op!
    En verder merk ik dat je wel wat pondjes bent kwijtgeraakt.. of lijkt het maar zo?

  • 17 April 2009 - 14:00

    Bart:

    ik zou me hond er nog niet op laten schijten:P
    maar aangezien ze rijk zijn,hou ze maar te vrind,vrindt(dt jawel)
    dusjaaaaaaaa uhhh een welgemeende box om het af te sluiten lijkt me op zijn plaats

  • 17 April 2009 - 21:41

    Rickos:

    het zijn wel steeds weer van die klote duitsers die jij opzoekt, ga toch eens opzoek naar gezond volk.

    btw ik ben gewoon ziek wtf

    na 7 jaar ofzo ziek maar ook best ook hoor

    fucking drukke week en toch lekker ziek zijn maar ja ik moest naar school en autorijden moest allemaal. jah MOEST echt.

    en nu vanavond dus niet zuipen omdat ik godvurrudomme ziek ben het is ongelofelijk al 6 dagen lang

  • 26 April 2009 - 07:53

    Kees:

    Hallo Bob, ik mis je verhalen!!

  • 03 Mei 2009 - 17:06

    Fjodor:

    update!

  • 04 Mei 2009 - 09:39

    Opa En Oma:

    hoi bob hoe gaat het ben klaar met paprikas plukken gisteren hebben we bram nog gebeld om hem te feliciteren met zijn verjaardag zou jij een dinerbon kunnen regelen voor hem ik maak het over 75 euro op jou nr vast bedankt dag nog veel plezier.

  • 05 Mei 2009 - 18:21

    Sjak:

    hej kanjer,
    Het is wat stil op je blog...maak je niet veel meer mee of heb je geen zin om je verhalen en belevenissen op te schrijven? Zoals al op hyves vermeld....de Juul is O. Kurrukkie kan er af....x-x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Helensville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2009

Fiji!

04 Augustus 2009

Laatste dag in Nieuw Zeeland

16 Juli 2009

Maleisie

02 Juli 2009

Op naar Maleisie

09 Mei 2009

Update
Bob

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 22497

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 22 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: