Update - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu

Update

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob

05 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ten eerste, een gelukkig nieuw jaar! Maar dat moet wel lukken denk ik.

Mijn oud en nieuw was prima geslaagd. Toch miste ik m'n vrienden wel een beetje, maar ik had uiteraard mijn allerbeste vriend genaamd bier uitdrukkelijk in m'n buurt. Ik was met de 2 Duitsers en het Argentijnse stel. Eerst zijn we pizza gaan eten en daarna aan de alcohol geslagen. In m'n zeer beschonken stemming ben ik nog wat andere Nederlanders tegengekomen, leuk om weer even Nederlands NIET door de telefoon te praten hehe.

Na oud en nieuw moest ik eerst een dag op adem komen, daarna zijn we doorgereden naar Te Anau, een schitterende natuur daar!

Toen we aankwamen was er alleen regen, dus die dag hebben we niks gedaan. De dag erna hebben we een walking track gedaan, van 30km. Het heette de Kempler Track. Het was allemaal heel stijl, dus lekker zwaar. Nu 2 dagen later heb ik nog overal pijn haha! Gister Hebben we Philipp gedropt bij een andere track, waar hij 2 dagen over ging doen. Wij zijn toen doorgereden naar Milford Sound, wat de mooiste plek in Nieuw Zeeland zou moeten zijn. Nu moet ik zeggen, de weg ernaar toe was echt adembenemend! Alleen toen we in Milford Sound zelf aankwamen was er alleen maar regen en mist. Niet gek, omdat het de natste plek in Nieuw Zeeland is. 7 meter water per jaar valt daar.

Eigenlijk zou ik nu met de 2 Duitsers doorreizen naar Fox Glacier, een mooie gletsjer, maar van dat idee ben ik afgezien. Ze praten samen eigenlijk alleen maar Duits, zodat ik altijd maar een beetje moet toeluisteren. Nu is dat niet verwonderlijk, maar na 3 dagen wordt dat zwaar irritant. Ik heb dus besloten m'n eigen gang weer te gaan. Ik heb nu 2 keuzes. 2 weken hier in de kersen werken en dan verder reizen met een ander Duits meisje, of terug naar m'n familie. Ik denk dat ik voor het laatste kies en dat ik weer ga proberen daar een baan te vinden. Ik heb een hele gave sneakershop gezien in Auckland, dus daar maar is naar binnenlopen.

Naar de kempler track ben ik m'n fototoestel vergeten, dus ik hoop nog wat foto's van die Duitsers te kunnen scoren! De andere foto's zijn van de Milford Sound. En wat links van wat foto's van oud en nieuw van onze Argentijnse vrienden.

http://photos-a.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v1929/188/59/1334008034/n1334008034_30221728_2490.jpg

http://photos-b.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v1929/188/59/1334008034/n1334008034_30221729_3082.jpg

http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v1929/188/59/1334008034/n1334008034_30221743_2131.jpg

  • 05 Januari 2009 - 10:08

    Co:

    Bob, een gezond, voorspoedig en gelukkig 2009. En wie weet wat de toekomst je allemaal brengt. Hier gaat het weer flink vriezen. (weer mooie foto's!)

  • 05 Januari 2009 - 13:50

    Chloe:

    Gelukkig nieuwjaar!!!!!
    klinkt goed, ja van dat duits zou ik ook helemaaal gestoord worden!!!
    en je fotos zijn ook wel luek! mooi ook daar.. jij maakt echt wat mee stoer hoor!!!!! ben wel jaloers!
    Kom anders een x weekendje langs in pijnacker:P hahahaha

    VEEEL PLEZIER NOG,, BEL BINNENKORT WEL WEER!!!!

    xx

  • 05 Januari 2009 - 15:08

    Florian:

    Gelukkig nieuwjaar nog man!

    Ik ga ook maar es sparen voor zo'n reis, op de foto's ziet t er echt tof uit.

  • 05 Januari 2009 - 16:33

    Vera En Wil:

    Hoi Bob,
    Vanuit een koud IJsselstein wensen we je een heel gelukkig 2009.
    groetjes,

  • 05 Januari 2009 - 18:14

    Sjak & Loes:

    Al wel gesproken maar toch ook nog even op deze manier...HAPPY NEW YEAR!!

    Goed man dat je je eigen weg kiest. Wellicht dat je nog bij Tony langs kunt gaan nu je nog op het Zuidereiland bent? Dolly had gebeld laatst en benoemde dit als eventuele optie nu je daar toch bent. Nou we zien en horen het wel weer. Geniet weer verder x-x

  • 06 Januari 2009 - 14:19

    Fjodor:

    Becoming one with the nature, friend!!! Prachtig shirtje rock je onder je SI vestje. Die duitsers zien er wel heel burgerlijk uit, dus die moet je inderdaad even dumpen in de jungle en lekker je eigen gang gaan. Boxxx

  • 08 Januari 2009 - 12:30

    Os:

    gewoon even een box aan je boi

  • 09 Januari 2009 - 00:33

    Rickos Spanje:

    nou bob
    ik zie prima halve liters
    en wat mijn oog nog meer aanschouwt is het prachtoge shirt wat jij onder je vest aan had.

    Kut duitsers :P

    Doe mij spanje maar

    Heh weer lekker op zoek naar bier vandaag trouwens niet zo gek doen hoor met je 30 km lopen ik hoop dat dat eens maar nooit meer was.

  • 09 Januari 2009 - 00:35

    Rickos:

    netjes ook op een mooie datum geupdate
    ik was nog even vergeten te vertellen dat jungles voor harde bazen zijn

  • 09 Januari 2009 - 12:22

    Bartez:


    goeiemoggel,
    op dit tijdstip hadden tero en ik in de les moeten zitten.
    hij zit te pesse en ik had me verslapen,makkie an je weet zelf:P
    die ene met dat witte truitje is nog wel te gunne!
    respect voor ons!
    en een btj voor jou:p
    laturrr box

  • 11 Januari 2009 - 19:10

    Monique:

    Hi Globetrotter,
    Een heel mooi en avontuurlijk nieuw jaar van ons! Enne,... die foto's, wow, wat een natuurschoon. Geniet ervan en we lezen graag je blog.
    Liefs, Thom, Monique, Mika en Ties

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2009

Fiji!

04 Augustus 2009

Laatste dag in Nieuw Zeeland

16 Juli 2009

Maleisie

02 Juli 2009

Op naar Maleisie

09 Mei 2009

Update
Bob

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 22497

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 22 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: