Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Helensville, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Helensville, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob

09 November 2008 | Nieuw Zeeland, Helensville

Het is gelukt, ik ben aangekomen in Nieuw Zeeland!

Eerst moest ik nog 3 dagen in Hong Kong overleven, maar dat is gelukt. Een beetje in de stad en op het vliegveld gehangen en een dag in Disney geweest.

Toen ik aankwam op het vliegveld van Auckland was het erg mooi weer, nu nog steeds trouwens. Morgen gaat het waarschijnlijk wel regenen helaas, maar dat doet het al de hele tijd bij jullie begreep ik hehehe.

Bram (de broer van m'n oma) en zijn zoon Richard kwamen me ophalen van het vliegveld. Na een uurtje rijden gingen we eerst naar een plaatselijke basisschool, omdat er gister gestemd moest worden in Nieuw Zeeland. Daarna reden we door naar hun huis. Toen ik aankwam wist ik niet wat ik zag! Ze hebben echt een ongelofelijke lap grond en een eigen strand. Bram is 83 nu, dus die doet niks meer. Een paar honderd meter verderop staat het huis van Richard. Hij is een soort van aannemer. Wat ik begreep maakt hij vooral veel grond vlak, daar heeft ie allemaal grote machines voor. Ziet er wel stoer uit. Hij was gevallen met de motor en heeft nu iets aan zijn schouder, dus hij werkt ook eventjes niet, alleen een beetje klussen in z'n schuur.

Eigenlijk het eerste wat ik zag, is dat er 5 crossmotors staan. Dat doen ze hier dus blijkbaar graag. Vandaag mocht ik op de lichtste ff een rondje maken, die is 85cc, maar dat rijdt nog flink door haha! Dat schakelen moet ik alleen nog wel ff onder de knie krijgen. Ook hebben we hij het strand netten uitgezet. Omdat eb en vloed onwijs scheelt, kan je er best veel vis vangen. Vanochtend hadden we er al 6 en we hopen er morgenochtend nog wat te hebben, want dan gaan we ze roken. Ik ben benieuwd hoe dat smaakt. Oja, het eerste biertje gaat trouwens met de lunch al open hier, rond een uur of 1 a 2 haha. Ik vermaak me dus prima.

Over het algemeen zijn het wel een stelletje boeren bij elkaar. Iedereen die ik gezien en gesproken heb, ook van mijn leeftijd, zijn niet echt modieus hehe. Misschien dat het in de stad beter is. Maar het is echt niet te beschrijven hoe mooi het hier is. Maar ik heb al foto's geschoten! Omdat het vandaag zondag is, zijn de winkels dicht, maar morgen ga ik een kabeltje voor m'n camera scoren! Dan zal ik de foto's, ook van Hong Kong, hier gelijk even opzetten. Ik ga dan ook gelijk een bankrekening openen en een simkaart halen. Het nummer daarvan zal ik ook hier neerzetten.

  • 09 November 2008 - 10:45

    Tomas = Jaloers:

    okay.... ja een paar woordjes...

    @#$#% %$^&&^& ^%&^&^% AIDS %#$$@# #@!#**(&* NEGER!!!

    wicked bob. hehehehhee dat bier klinkt goed man... en ja, geef nou toe, je voelt je best thuis met al die boeren of noh xD hehehe
    lekker nieuw zeelandse dames scoren en fotoos pasen xD
    ........ * GEWOON DOEN * ......
    hey chef.... zuupse (ALL NIGHT LONG) EN trekze uiteraard..... doe de dames de groeten..

    HAMASSEL

    Tomass

  • 09 November 2008 - 17:24

    Chloee:

    BOBBB!!!
    supperrr klinkt t weerr!!
    mooi dat je die dagen alleen ook overleeft hebt! maar had niet andesr verw8! disney leuk>??? ben echt heeel erg benieuwd naar je fotos, zoals je beschrijft klinkt t echt te geweldig!

    BEN OOK JALOERS! haha
    en uh.. niet zo netjes dat je niet op die verjaaerdag van glein was hoor.. maar heeft ie je vast al vergeven;) haha

    en Veeel Plezier,... hoop dat ik je snel spreek enzo.. en wacht weer op je volgende verhaal....

    xx

  • 09 November 2008 - 17:25

    Chloee:

    BOBBB!!!
    supperrr klinkt t weerr!!
    mooi dat je die dagen alleen ook overleeft hebt! maar had niet andesr verw8! disney leuk>??? ben echt heeel erg benieuwd naar je fotos, zoals je beschrijft klinkt t echt te geweldig!

    BEN OOK JALOERS! haha
    en uh.. niet zo netjes dat je niet op die verjaaerdag van glein was hoor.. maar heeft ie je vast al vergeven;) haha

    en Veeel Plezier,... hoop dat ik je snel spreek enzo.. en wacht weer op je volgende verhaal....

    xx

  • 09 November 2008 - 20:30

    Fjodorrr:

    hahaha lawness!!!!!! you're becoming one with the nature, friend. church.

  • 09 November 2008 - 22:03

    Bartez6:

    klinkt goed,is weer wat anders dan haakjes uit de bek van de snoek raggen met takken:P

  • 11 November 2008 - 12:15

    Loes:

    Waar blijven de foto's Bob?

  • 11 November 2008 - 20:11

    Bob:

    Sorry, nog steeds geen foto's.. De eerste supermarkt is 50 km verderop en ik vind het nogal eng om alleen links te rijden, dus ik moet nog even wachten totdat iemand daar ook heen moet, dan ga ik wel mee voor zo'n kabel.

    Over die vissen, als ze niet uit het net willen, wordt gewoon z'n kop eraf getrokken hahaha! Gister zaten er zelfs een kleine haai en een flinke rog in! Best freaky maar wel lachen.

  • 12 November 2008 - 08:21

    Hendrikus:

    Heey Bob, klinkt super man:P. Ik moet je trouwens wat lauws vertellen Marco van de guyter heeft beetje met Chris lopen vechten;) Eerst had die Chris Marco geslagen en toen kwam andere gast die Chris op de grond gooide en toen ging Marco ff los. Echt wazig iig. Chris heeft nu aanklacht tegen Marco ingedient en Jesse gaat getuigen;)

    Heey maar een ritje op de motor naar die winkel zit er nog niet in?

    En wat voor werk ga je daar nu doen?

    (K)

  • 12 November 2008 - 23:34

    Tomsa:

    bob haal chloe dr dubbelposts weg en niet mijn uberlauwe berichtjes xD

  • 13 November 2008 - 17:24

    Opa Enoma:

    fijn dat je het naar je zin hebt ja ja het is wel een cultuurshqck maar dat went wel drinken kunnen ze goed en dat is mooi megenomen vanmiddag is ronald geweest en afscheid genomen dag bob

  • 14 November 2008 - 10:13

    Rickos:

    hoi

    Ach als die boeren maar zo'n harde stamp jump kunnen bouwen als degene hier in Nederland.

    Misschien kan je ze nog wat les jes leren.

    Verder Primus daar dus!

    Ludo dit weekend in Nederland en ook nog eens een geweldige uitslag van feyenoord :(
    Wat een ramp weer tegen dat HHC

  • 20 November 2008 - 13:09

    Opa En Oma.:

    hoi bob deze week hadden we niet zo n leuke weekeerst onze zwager begraven.en afgelopen zaterdag is yolanda van es de zus van marja overleden ja bob zo is het leven maar we hebben ook leuke uitjes onze buurvrouw werd90jaar en dat was een gezellig feestje nou bob ik geloof wel dat je het naar je zin hebt groet bram van ons en geef dolly een dikke kus van oma en tot de volgende keer doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Helensville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2009

Fiji!

04 Augustus 2009

Laatste dag in Nieuw Zeeland

16 Juli 2009

Maleisie

02 Juli 2009

Op naar Maleisie

09 Mei 2009

Update
Bob

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 22511

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 22 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: