Laatste dagen in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bob Dongen - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bob Dongen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Hong Kong

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob

05 November 2008 | Hong Kong, Hong Kong

Nou, hier zit ik dan alleen in Hong Kong. Gisteravond is m'n vader
weer vertrokken naar Nederland, dus nu sta ik er hier alleen voor. Ik
vertrek over 2 dagen pas.

Na m'n laatste bericht zijn we naar het eiland geweest waar ook het
vliegveld is, Lantau. Daar zijn we met een kabelbaan naar een dorpje
in de heuvels geweest. Die kabelbaan was gewoon zo'n zelfde als die je
in wintersportgebieden ziet. In dat dorpje aangekomen, hebben we even
wat gegeten en toen op zoek naar het Boedhabeeld. Die was makkelijk te
vinden aangezien die een meter of 10 hoog is en op een berg staat.
Helaas moest je wel 400 treden op voordat je er was. Nu was het zo'n
30 graden (gok ik) en de lucht is er sowieso super luchtvochtig. Dus
we waren allebei helemaal bekaf toen we boven waren. Het was wel de
moeite waard! Later zijn we naar beneden gegaan en ergens bij een
hutje zelfgemaakte thee gedronken. Dat ging allemaal op een bepaalde
wijze, leuk om een keer meegemaakt te hebben.

Een dag later zijn we naar het zuidereiland geweest. Hier is het ook
heel druk op straat, maar hier zijn niet van die irritante verkopers!
Heerlijk! Hier zitten ook erg veel leuke winkels. Zo kwamen we langs
een A Bathing Ape winkel (dat merk van Pharrel), en er schijnt ook nog
een BBC/Icecream winkel te zitten (ook van hem), daar ga ik vandaag
naar op zoek. Na hier en daar gevraagt te hebben ben ik ook nog bij
een Stussy winkel terecht gekomen. Deze zat op 2 hoog in een
kantorencomplex, heel apart! Hier heb ik 2 shirtjes gescoord.

Een dag later zijn we naar het zuiden van het zuidereiland gegaan.
Boven onze verwachting was het hier super! Met de bus ging je door de
bergen en uiteindelijk kwam je langs allerlei dorpjes met mooie
stranden en mooi blauw water. Aan de huizen te zien wonen hier alle
echte rijke mensen van Hong Kong. Uiteindelijk zijn we uitgestapt bij
Stanley. Daar heb je een marktje en er zitten hier heel veel Engelsen,
Australiers en Nieuw Zeelanders. In een leuk restaurantje met Engelse
eigenaar wat gegeten. Hier was eerst Formule 1 te zien en later Rugby.
Het ging helemaal los in die toko! Gaaf om te zien hehe.

Gisteren kwam er een collega van m'n vader met haar man en een vriend
een dag langs. Die zijn op reis naar Nieuw Zeeland, maar die moesten
overstappen op Hong Kong, netzoals ik eigenlijk. Alleen er zat 10 uur
tussen. We zijn toen weer naar datzelfde Stanley gegaan, omdat het ons
zo goed beviel. Hun blijkbaar ook, dus dat was mooi. Diezelfde avond
is m'n vader vertrokken.

Vandaag ga ik nog maar is door de stad lopen. Morgen ga ik naar
Disney, want die zit hier ook. Hij schijnt nog redelijk klein te zijn,
maar dat ga ik wel meemaken. De dag daarna naar het vliegveld om m'n
vlucht naar Nieuw Zeeland te pakken!

Vanaf daar zal m'n volgende bericht zijn gok ik.

  • 05 November 2008 - 08:46

    Gleinos:

    klinkt te gek man :D heb je ook al foto's? ik ben in ieder geval benieuwt :D

    (K)

  • 05 November 2008 - 09:49

    Bob:

    Eigenlijk heeft alleen mn vader foto's gemaakt. En ik ben het kabeltje van mn camera vergeten hehe. Ik zal morgen nog wel wat foto's schieten en dan in nz uploaden.

  • 05 November 2008 - 10:18

    Fjodor:

    FOTO'S OF HET IS NIET GEBEURD!!! hehehe grapje..
    Lekker cultureel gedaan nog joh, voor jouw doen!! Tof dat je ff belde ook, was wel lekker vroeg in de ochtend hier maarja, gewoon respect bbbbbbbbbbrother!!!
    boxxx

  • 05 November 2008 - 12:27

    Chloeee:

    BOBBB!!!
    gaaf allemaall.. veel egzien dus! echt leuk hoor.. ben ook wel benieuwd naar fotos maar die krijgen we vast snel te zien!
    leuk om te lezen allemaal..ben benieuwd naar je volgende verhaaal!

    VEEL PLEZIER
    xx

  • 05 November 2008 - 14:18

    Ronald:

    hey bob leuk man! nieuw zeeland schijnt heeeel mooi te zijn. misschien wip ik nog langs over een paar maanden. wij vertrekken 27 nov. naar sydney. helemaal top.

    ps: volgende keer als ik hier weer kom kijken hoop ik dat er fotos staan!

    hoi

  • 05 November 2008 - 14:35

    Loes:

    Hi Ronald, klopt het dat jouw site nog niet werkt of heb ik het verkeerde adres van je moeder gehad.

  • 05 November 2008 - 17:29

    Patrick Jumpen:

    JUMPSTYLE

  • 05 November 2008 - 21:43

    Rickos Loves Espana:

    whats up brother

    ik zie dat je weer een blogje heb gebouwt ik ben daar ook altijd zo'n exper in:D.
    maar Bier is veel smakelijker dan Thee.

    Zo pluk je overal nog een blaadje mee he.
    In Nieuw Zeeland niet zo Cultureel doen hoor Katers zijn veel leuker

    Jumperti maak t maar af.

  • 05 November 2008 - 23:18

    T0m4s 1337 Jeweettog:

    "Boedhabeeld" wicked sick man, mijn amigos zijn daar dus ook xD hahaha ownED
    enne... bobo vertel is over die "zelfgemaakte thee" ???

    very suspicious xD lmao... lekker yaba erin en gaan met die banaan xD lmao.... green tea?
    wel crazy man zonder bob in t dorp..... maar je zal je daar echt vermaken man... :D

    hey Ik heb de wereldklok ingesteld, dus als jij beetje schemaatje laat zien van tijden dat je op msn kan komen is tomas dr ook he :D
    --> available 24/7

    bob BOXXXXXXX

    AIDS...
    Tomas

  • 06 November 2008 - 02:20

    Bob:

    ze hebben hier bierflessen met 0,64 liter! Primus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2009

Fiji!

04 Augustus 2009

Laatste dag in Nieuw Zeeland

16 Juli 2009

Maleisie

02 Juli 2009

Op naar Maleisie

09 Mei 2009

Update
Bob

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 22512

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 22 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: