Een baan! - Reisverslag uit Helensville, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu Een baan! - Reisverslag uit Helensville, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu

Een baan!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob

12 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Helensville

Eindelijk, ik heb weer een baan. In de paprikakwekerij waar ik in het begin zou gaan werken. Voor minimumloon, maar dat is ok. Ik ga in het pakhuis werken, dus paprika's in dozen doen, wegen, keuren op kleur en grootte en op een pallet zetten. Lekker saai dus haha! Maar dat maakt niet uit.

Daarnaast heb ik ook een auto gekocht! Vorige week heb ik bij iemand hier aan de weg een hek geschilderd voor een paar honderd dollar. Ze vroeg zich af wat ik met het geld ging doen en ik zei dat ik een auto wilde kopen. Toen vertelde ze dat haar broer een garage heeft, dus die zou ze binnekort wel even voor me bellen. 3 Dagen later belt ze terug dat hij een auto heeft staan. Ik ben dus naar die zaak geweest, bleek het een stationwagon uit '92 te zijn met maar 232000 km. Dat is echt niks hier! Voor 500 dollar inclusief nieuwe WOF (dat is de Nieuw Zeelandse APK)! Dat is ongeveer 200 euro haha! Ik weet m'n autokoopjes wel te vinden dus!


  • 12 Februari 2009 - 06:35

    Loes:

    Gefeliciteerd man! Met zo'n bak kan je de paprika's ook nog gaan bezorgen. Een paar honderd kilometers extra op de teller maakt dan ook niet meer uit.

  • 12 Februari 2009 - 08:06

    Babs:

    Lekker bezig Bobbert. Paprika plukkert! Even doorsparen en je kan je zusje wat geld opsturen voor een paar rijlessen! ;)

  • 12 Februari 2009 - 10:07

    Chloe:

    Nou dat word plukke!!! haha leuk man! veel plezier,, hoop dat je gezellige collega´s krijgt!!!
    en geluk met zo een auto das wel heel fijn natuurlijk:P gwoon je derde auto al hea??? kunnen niet veel mensen zegge haha :)

    misss je! maar bel binnenkort wel weer is efftjes!:D

    kus

  • 12 Februari 2009 - 11:12

    Glein,Leon En Jeroen:

    Haha bruute bak:P!

    Je moet ff die pic's op de hyves van glein chekke haha! Wat een weekendje;)!


  • 12 Februari 2009 - 13:04

    Tero:

    moah
    plukkie al?
    dit is de darkreaver style!!!

    met die kleur van je zal je wel een prima plukkert worden!

    en die bak..
    kijk um shinen!

    laters


  • 12 Februari 2009 - 14:28

    Os:

    toemaar, bob dat is weer een racemonster,
    nu hopen dat er in de motor geen tape is gebruikt bij de reparatie ;)

    kzal je in t weekend weer als ik thuis ben een belletje geven, in de hoop dat je niet dronken ben, wat opzich best primus is

    een welverdiend tikkie op het vuistje

  • 12 Februari 2009 - 16:02

    Co:

    Ik heb net de ANWB betaald (aanmaning) Dat komt dus goed uit! Ik stuur het pasje wel toe. Met die ervaring in de paprika's kun je in Pijnacker zo aan de bak. Gaaf zo'n bak, kunnen er ook een paar chickies mee.

  • 12 Februari 2009 - 18:01

    Sjak:

    Toppertje, echt super.....gefeliciteerd!!Mail je weer snel dus 'old school' in de gaten houden. x-x

  • 12 Februari 2009 - 20:11

    Babs:

    Wat praat onze vader stoer?

  • 13 Februari 2009 - 06:15

    Vera En Wil:

    Hallo bob, mooi dat je weer aan centjes kan komen. Wij zijn op dit moment met ronald en nicky op kangaroo island. erg mooi weer en veel dieren in het wild. ik hoop dat je jezelf de komende tijd nog leuk kan vermaken.


  • 13 Februari 2009 - 08:30

    Bob:

    Wil en Vera,

    Geen last van die bosbranden daar? Dat is nog wat zuidelijker zeker?

    Co,

    Laat me even weten hoeveel het was, dan maak ik het geld even over!

  • 13 Februari 2009 - 11:34

    Hans&Stina:

    Grattis till jobbet och bilen:-)
    Is it the same paprika-factory Dolly used to work at?
    Here in Varberg it´s fine.Today it´s the first day we can sit outside drinking coffee,(off the wind in the backyard). Temperature is 0, but even that, sun is lovely and we missed it for a long fall and winter.
    Take care and have fun!!!
    Give our best to the family.

  • 14 Februari 2009 - 12:55

    Bob:

    je moet er niet te hart mee rijden wavt dan zup die je arm maar jongen ge niet er van ik gunt het juo wel doet bram en dolli de groeten en zorg dat je een paar dolarts in je zak krijg bob de groeten van opa en ooma van es

  • 17 Februari 2009 - 18:20

    Rickos:

    Allereerst Co is echt een baas met zijn reactie.

    verder wtf dat is echt geen drol 200 euro. In Nederland nergens te vinden.

    Toch moet je de overweging maken 200 euro aan bier of een auto.

    MOEILIJK MOEILIJK

    bob boxxx

  • 19 Februari 2009 - 11:23

    Opa En Oma.:

    leuk dat je een eigen wagen heb het is precies de auto die bij jou past we zijn heel trots op je hier barst het carnaval los het bier zal rijkelijk vloeien bob het ga je goed groeten van ons

  • 28 Februari 2009 - 12:33

    Bob:

    bob maak jij is een foto van bram en doli dan kan ik eens zien of die aude man nog verandert isen of doli er nog goet uit ziet want dat is een goede vrouw doet ze de groeten van bertus en lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Helensville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2009

Fiji!

04 Augustus 2009

Laatste dag in Nieuw Zeeland

16 Juli 2009

Maleisie

02 Juli 2009

Op naar Maleisie

09 Mei 2009

Update
Bob

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 22497

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 22 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: