Een baan! - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu Een baan! - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bob Dongen - WaarBenJij.nu

Een baan!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Bob

29 November 2008 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Eindelijk heb ik een baan gevonden! Bij een wijngaard. Helaas is het wel op het zuidereiland, maarja.

Toen ik de advertentie van de baan zag, ben ik gelijk gaan bellen. De dame in kwestie vroeg wanneer ik zou kunnen komen. Na wat zoekwerk had ik voor de volgende dag een vlucht gevonden van Auckland naar Blenheim. Gelijk maar geboekt dus.

Lee had me de volgende dag naar het vliegveld gebracht. Na een maaltijd van de mac Donalds naar binnen gewerkt te hebben, ben ik naar m'n gate gelopen. Heel apart allemaal. Ik kon mezelf inchecken en er was een grote lopende band waar ik zelf mn tas op moest gooien. Dat labelding wat altijd om je tas zit werd samen met mn boardingpas uitgeprint en moest ik dus ook zelf plakken. Mooi systeem! M'n handbagage werd niet gecheckt, dat vond ik al apart. Toen door de gate. Bleek het een superklein vliegtuig te zijn! In totaal 22 stoelen, waarvan 2 voor de piloot en co piloot. We zaten dus met maar 20 mensen hahaha! Mijn toetsenbord had ongeveer meer knoppen dan de cockpit, leuk om een keer meegemaakt te hebben.

Na iets meer dan 5 kwartier kwam ik aan in Blenheim. Nog 10 minuten in de taxi gezeten en toen kwam ik aan bij m'n youth hostel waar ik zou verblijven. Mijn verwachtingen werden nogal overtroffen! Ik kwam binnen in een grote woonkamer waar iedereen lekker bezig was met tv kijken, lezen, muziek luisteren, etc. Buiten zaten wat rokers. Iedereen leek ongeveer even oud als mij, maar de meesten zijn zo rond de 25. Er is één andere Nederlandse jongen, Daan. Ook 19 en hij komt uit Deventer. Hij had sinds dat hij hier is (al 3 maanden) nog geen nederlander gezien. Hij was dus blij dat ie met mij weer Nederlands kon praten hehe. Voor de rest zijn er veel nationaliteiten. Ongeveer de helft is Duits, er zijn 3 Argentijnen, 2 Spanjaarden, 2 Taiwanezen, een meisje uit Hong Kong, een jongen uit Zweden en ik ben er vast nog wel een paar vergeten. Ik slaap in een kamer met 7 mensen, wat wel irritant is, want er snurken er 2. Maar volgens de anderen wen je daar wel aan. Laten we het hopen.

Het werk zelf is dus op een wijngaard. Tot nu toe heb ik alleen 'shoot thinning' gedaan. Takken afbreken, zodat de andere takken mooier en beter kunnen groeien. De eerste dag was mooi kut, want toen regende het. De 2e dag was het super, want toen was het weer stralend! Het werk zelf is dus niet zo boeiend, maar omdat je gewoon lekker buiten bezig bent, heb ik niks te klagen. Muziekje erbij, primus. Op m'n werk bijn we met 9 man. Ik, die 2 Taiwanezen, 3 Duitse Meisjes en 3 Amerikanen. Lekker multicultureel dus.

Ik blijf hier tot kerstmis en dan ga ik tot nieuw jaar weer naar m'n familie. Ik hoop dan een baan gevonden te hebben in de buurt van hun, zodat ik daar kan blijven. Een eigen slaapkamer en elke avond eten op tafel is stiekem toch wel relaxt hehe.


  • 28 November 2008 - 22:02

    Jeroen:

    Gozer!

    klinkt allemaal wel leuk:)! Super veel suc6! En af en toe proeven is ook belangrijk;)

    Latuhhrr

  • 29 November 2008 - 15:01

    KaTero:

    mooaah bobo
    sorry dat k ff een tijdje niks van me heb laten horen maar k was ff druk bezig met slingeren

    3 duitse heidi's? of hebben ze alle 3 een praimus braadworst in de broekzak?

    he latero katero

    ps. kom je nog wel een beetje aan je trekken toe?

  • 29 November 2008 - 18:43

    Sjak & Loes:

    Hey Bob, beetje netwerken kan geen kwaad. Wellicht kom je via de jongelui daar aan andere werkadressen. Ben je gebonden aan het hostel of kan je daar in de buurt wel leuk weekend vieren? Hoe lang zijn je werkdagen en verdient het een beetje, zodat je weer een vliegticket kan scoren. Heb je de wijn van de vorige pluk te drinken of zijn daar geen mogelijkheden om te proeven. Laat even weten wat het is dan kunnen wij kijken of hij hier te koop is.
    Groeten en tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Blenheim

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2009

Fiji!

04 Augustus 2009

Laatste dag in Nieuw Zeeland

16 Juli 2009

Maleisie

02 Juli 2009

Op naar Maleisie

09 Mei 2009

Update
Bob

Actief sinds 16 Okt. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 22497

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 22 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: